Wednesday, February 11, 2009

HARI OREN DI BAHRAIN

Saya sedang berada di dapur ketika tiba2 kedengan suara manja KT memanggil2 dari ruang tamu merangkap ruang serbaguna itu.


"Mama...mama...orange", kedengaran suara KT.

"Mama...Mamaa... orange-laahh", katanya lagi.

"Apa yang oren dik?", tanya saya ala-ala kadar.

"Niii...orange lah maaaa..", sambung nya lagi.

"Apa? nak air orennn?? , tanya saya masih lagi buat2 sibuk di dapur

"Orange-lah!! Mama ni iskhhhh!!", jeritnya. Aikk...lain macam bunyinyer

"Apa yang oren?? adik nak air oren ke nak tudung oren??" tu je la benda ""oren"" yang sempat saya fikirkan ketika itu. Nothing else. Masih menjerit dari dapur, sedikit jengkel.

"Takkkkkkkkkkk...mari sini tengok, orange sangat2 nihhh!!". Seriyes tak pelat.



Bila saya keluar saja dari dapur, maka inilah yang saya nampak;

Bukan watak katun kat TV tu yang dimaksudkan (Handy Manny)
Tapi, tengoklah di luar tingkap sana. Memang sooo oren.



Saya gosok2 mata, tengok lagi sekali.
Masih lagi oren di luar sana.



Tak puas hati lagi, terus jenguk ke bilik tidur utama, apa yang saya nampak adalah;

Oren lagi



Apakah ini semua?? Kenapalah semua di luar sana menjadi oren?
Tanda nama "Baisan Hotel" kelihatan amat kabur ketika itu.
(Maaf Husband, saya terpaksa membuka tingkap yang tak bergerigi ini
buat pertama kali semata2 untuk efek yang lebih baik)



Makanya marilah kita tabalkan 11hb Februari 09 sebagai,
Hari Oren Bahrain


Ya tuan2 dan puan2, satu ribut pasir (sandstorm) yang hebat telah melanda Bahrain pada pagi tadi. Satu pengalaman baru buat kami sekeluarga!

No comments: